sobota, 28 marca 2015

Jak zorganizować biurko

Dodajcie notkę o tym jak zorganizować biurko, ja mam niewielkie biurko, a w moim kubku do przyrządów piśmienniczych zaczyna brakować miejsca.. Może jakieś pudelka/słoiczki/ cokolwiek DIY? 
Pomocy

Nie bardzo umiałam wywnioskować czy potrzebujesz bardziej notki o tym jak zrobić ładne pojemniczki na rzeczy czy o tym jak poradzić sobie z barkiem miejsca. Jednak moja intuicja podpowiedziała by skupić się na tym drugim. Mam nadzieję, że mnie nie zawiodła, a jeśli tak to daj znać, a wtedy dorzucę drugą notkę.

Nieważne jak wielkie chcesz wprowadzić zmiany najpierw zrób porządek. Mój przepis na sprzątanie biurka jest bardzo prosty. Najpierw wszystkie rzeczy wykładamy na podłogę. Obok tak powstałego stosu kładziemy kosz na śmieci oraz 3 kartony lub inne duże pojemniki. Teraz po kolei układamy każdą rzecz umieszczając ją w odpowiednim miejscu. Mamy 4 możliwości:
a) kosz na śmieci- tutaj trafiają wszelkie zniszczone przedmioty. Jest to cmentarzysko niepiszących długopisów, wyschniętych pisaków oraz na wpół zużytych gumek do mazania.
b) karton na makulaturę- jak sama nazwa wskazuje do niego odkładamy wszelkie niepotrzebne nam już kartki, stare paragony itp.
c) karton do oddania- do niego odkładamy wszystko co działa poprawnie i nie jest zniszczone, a nam najzwyczajniej w świecie nie jest już potrzebne. Później zaniesiesz go do szkolnej świetlicy lub oddasz biedniejszej rodzinie. Ty będziesz miała porządek i miejsce na nowe rzeczy, a dzieciaki się ucieszą.
d) karton, który zostaje- czyli miejsce na to co wciąż chcesz zachować.

Wydaje się proste? I takie jest. Pod warunkiem, że będziesz szczera z samą sobą i obiektywna. Nie możesz się oszukiwać. Uwierz w to, że zeszyt z przed 2 lat naprawdę nie jest Ci już potrzebny, tak samo jak stare rysunki, o których tak naprawdę dawno zapomniałaś. Jesteś pewna, że potrzebujesz 5 ostrzówek nawet jeśli ostatnio użyłaś jakiejś kiedy w wakacje odwiedziła Cię młodsza kuzynka? Nie, no właśnie, i o to chodzi. Zostaw tylko to czego naprawdę będziesz używać. Nie bój się, Twoje rzeczy się nie zmarnują, mamy przecież 'karton do oddania'.

Kiedy już nic nie zagraca naszego biurka nadszedł czas na planowanie. Naszym zadaniem będzie wybrać najbardziej odpowiedni sposób przetrzymywania rzeczy. Jeśli masz małe biurko ogranicz trzymane na nim pojemniczki do minimum. Mam kilka opcji, które doskonale sprawdzą się zamiast klasycznych organizerów.

Możesz nad biurkiem powiesić sobie małe półeczki, na których będziesz trzymała pojemniczki i kartoniki. Ich zaletą jest to, iż oszczędzasz masę miejsca na biurku, a dodatkowo mogą być ładną ozdobą pokoju. Problem zaczyna się jeśli z natury jesteś bałaganiarą, gdyż na takich półeczkach widać każdy, nawet drobny nieporządek.


Inny sposób to pojemniczki do zawieszenia na ścianie. Znajdziesz je w ofercie sklepu IKEA. Ich minusem jest to, iż niemożliwe jest trzymanie na nich zeszytów czy innych, większych przedmiotów. Plusem, że nie trzeba trzymać aż tak doskonałego porządku i ich umieszczenie wymaga mniej pracy niż półek.

Ostatnia moja propozycja to organizer piętrowy. Jest zdecydowanie najtańszy z tych opcji, jednak zajmuje trochę miejsca na biurku. Sprawdzi się zarówno w przypadku porządnickich dziewczyn jak i tych, które raczej utrzymują wokół siebie artystyczny nieład.

Wybrałaś któryś ze sposobów? Tak, to świetnie teraz czas na umieszczenie wszystkich rzeczy z 'kartonu, który zostaje' w odpowiednich miejscach. Postaraj się zdecydować, których przyborów używasz najczęściej, ogranicz je do minimum. Niech dostaną osobny pojemniczek. Pozostałe rozdziel tematycznie. Ołówki, gumka i ostrzówka. Długopisy i korektor. Nożyczki, kleje i taśmy. Jeśli są wśród nich rzeczy, których używasz okazyjnie (często kredki, flamastry, farby) odłóż je do jakiegoś kartonika i schowaj gdzieś indziej, przecież nie muszą ciągle stać na biurku. Nie szukaj na nim również miejsca dla książek czy zeszytów, ulokuj je na osobnej półeczce lub w oddzielnej szafce. Prawda jest taka, że im mniej zagracone jest biurko tym milej i efektywniej się na nim pracuje. Nic nas wtedy nie rozprasza.

Polecam używanie jak największej ilości zamkniętych pudełek i segregatorów. Dobrze jest je wszystkie opisać z zewnątrz. Pozwala to utrzymać w porządku różne drobiazgi oraz bardzo niewdzięczne do przetrzymywania papiery. Umiejętność segregowania rzeczy jest naprawdę bardzo przydatna. Nawet jeśli teraz jej nie doceniasz to dostrzeżesz jej wartość kiedy przyjdzie Ci samej dbać o swoje wydatki. Szukanie zaległych rachunków czy gwarancji od telefonu kupionego półtorej roku wcześniej to prawdziwa katorga. Dlatego zamiast wrzucać wszystko do biurka po prostu znajdź temu inne, bardziej odpowiednie miejsce.

Zazwyczaj szuflady przy biurku są zbiorem wszystkiego co nie mogło znaleźć miejsca. Jeśli tak jest również u Ciebie zmień to. Jeśli odpowiednio rozplanujesz miejsce to stanie się ona bardzo przydatna w utrzymywaniu porządku na biurku. Powsadzaj do szuflady kartoniki, Przytnij je do równej wysokości. Teraz masz przegródki, które będą oddzielały przedmioty od siebie. Dzięki temu w Twojej szufladzie przestanie panować chaos powstały w wyniku mieszaniny wszystkiego.

Ważną rzeczą przy organizacji naszego miejsca pracy jest oświetlenie. Postaraj się aby w miarę możliwości Twoje biurko stało przy oknie. Nie chowaj go w przyciemnionych miejscach, do których nie dociera światło dzienne. Lampka powinny być z przeciwnej strony niż ręka, którą zazwyczaj pracujesz. Czyli dla osób praworęcznych z lewej, a leworęcznych z prawej. Dzięki temu pisząc nie będziesz rzucała cienia na kartkę, a Twoje oczy będą mniej zmęczone.

Blisko biurka warto również umieścić tablicę korkową, która po pierwsze pomoże ci pamiętać o ważnych sprawach, a po drugie potrafi być super dekoracją. Sposoby jak ją zagospodarować znajdziesz tutaj  .

Teraz czas na trochę inspiracji, czyli aranżacje biurka dla szukających natchnienia.





Mam nadzieję, że pomogłam Ci okiełznać długopisy, ołówki i inne przybory oraz podsunęłam pomysł co możesz zrobić, aby Twoje biurko było jeszcze ładniejsze i jeszcze wygodniejsze,
Nieuchwytna

7 komentarzy:

  1. Świetnie to wszystko opisałaś :). Widać, że włożyłaś masę pracy w tą notkę. Ja często wykorzystuję różne słoiki (nawet po przetworach), pudełka bo jedzeniu, lub kosmetykach i z tego robię różne pojemniczki na długopisy czy pinezki ;-). http://glamlipstick.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziewczyny, a nie myślałyście, aby przenieść się na Facebooka? Myślę, że byłoby więcej komentarzy i w ogóle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi np. podoba się wersja blogowa :). Poza tym nic dla mnie nie znaczy jak ktoś kliknie"lubię to" wolę komentarz. Poza tym nie lubię facebooka, ale jestem raczej jedną z nielicznych autorek, które go nie lubią, jak nie jedyną.

      Usuń
  3. Było by więcej pytań a dziewczyny i tak nie wyrabiają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wyrabiam, ale do mnie pytań nie ma :(. Pracuję na razie nad małym poradnikiem

      Usuń
  4. Super notka, widać ,że się napracowałaś i mi też pomogłaś.
    Dziękuję ;)
    Lila

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki, właśnie o to mi chodziło :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x