środa, 24 lutego 2016

Piosenki warte poznania


Kolejny post z serii feriowych postów. W tym zechcemy Wam polecić muzykę, której słuchamy lub, która wywarła na nas niesamowite wrażenia albo po prostu sprawdza się, kiedy coś robimy przy niej. Linki do teledysków znajdują się w nazwach, aby strona nie dłużyła się w otwieraniu, tym, którzy nie mogą sobie pozwolić na internet bez limitu czyt. ja, Shana ;P. Ewentualnie, jeżeli polecamy zespół, to nie znajdziecie linku w jego nazwie.

Również też serdecznie chcę przeprosić za to, że nie pojawiają się posty z rysunkami, ale niestety mój telefon jest słaby, jeżeli chodzi o jakość i na złość nic mi nie chce wychodzić. ~ Shana
Źródło:http://diymag.com/images/uploads/kaleida970.jpg
Pierwsza, która wpadła mi w ucho z gatunku electropop. Tak, odkryłam dla mnie nowy gatunek. Trudno scharakteryzować muzykę pop, przynajmniej dla mnie. Nigdy nie pomyślałabym, że ten pierwszy człon z gatunku, do mnie trafi. Wpadłam na nią w sumie trochę przypadkiem, a trochę nie. Czasem coś napomnę na blogu, że nie przepadam za bardzo facebookiem, ale kiedyś ktoś zaprosił mnie do grupy „Muzyka, której nie znasz, a powinieneś” czy jakoś tak. Tak, dokładnie tam znalazłam tę piosenkę. Od razu wpadła mi w ucho. Jest spokojna, ale nie nudna ani depresyjna. Bardzo dobrze mi się przy niej pisze i skupia. Odstresowuje :).

Źródło:https://s3.amazonaws.com/rapgenius/Sublime%20with%20Rome%202011.jpg

Nie pamiętam, kiedy trafiłam na tę piosenkę, ale również pozostała mi w pamięci. Przede wszystkim teledysk, który jest trochę taki artystyczny, jeżeli chodzi o charakteryzacje dziewczyny. Takie fantastyczne ukazanie takiej życiowej sytuacji miejscami trochę zabawniej.

Disturbed
Źródło:http://www.metalinjection.net/wp-content/uploads/2015/06/Disturbed1.jpg
Teraz raczej od tego odchodzę, ale wcześniej lubiłam posłuchać "cięższej" muzyki. Nie jest to oczywiście jeden z zespołów, który naprawdę mocno gra. Jeżeli chodzi o gatunek, to zalicza się do takiego hard rocka zbliżającego się do metalu. Mi spodobała się melodyjność ich piosenek, takie idealne zgranie. Nie ma piosenki tego zespołu, która by mi się nie spodobała, a jednak z tym czasem ciężko ;P.

Trzeci wymiar
Źródło:http://brudnepoludnie.pl/wp-content/uploads/2014/08/10570380_708807142523108_3054814264806295609_n.jpg

Na pewno wszyscy albo większość zna ten jeden hit: „Dla mnie masz stajla”. Jasne, ta piosenka mimo że zapadła w naszej pamięci i dla wielu jest piosenką z dzieciństwa, to jednak nie niesie w sobie jakiegoś przekazu. Jednak teraz, kiedy po kilku, a nawet kilkunastu latach posłuchałam ich na nowo, to moim zdaniem nadal królują w rapie. Chociażby jeszcze dawniejsza piosenka „Skamieniali”. Czy „Bezpowrotnie” oraz „Złap za broń”. Naprawdę ciężko znaleźć mi coś w rapie, co do mnie trafia. Pełno jest takich „dzieciaków”, które uważają że im więcej przekleństw tym lepszy rap albo jak jeszcze obrażą słuchacza. Jeszcze gorsze, jak się lansują kasą za śpiewanie i jaki to ich rap nie jest cudowny. Nie uważam, aby takie piosenki były dobre. Także moim zdaniem Trzeci wymiar nadal trzyma poziom.

Eldo
Źródło:http://gfx.dlastudenta.pl/photos/muzyka/artysci/e/eldo/eldo_320.jpg

Słyszałam różne zdania o nim, niektórzy uważali, że wcale się on do rapu nie zalicza. Również oceniają go za to, że jego religią nie jest chrześcijaństwo i takie tam. Poznałam jego muzykę dzięki koleżance z bloga, a potem również był to temat, który podłapałam z teraz już moim przyjacielem ;). Eldo ma swoich piosenkach metafory, których niestety nie wszyscy są w stanie rozszyfrować i idą błędnym tropem. Uważam jego piosenki za prawdziwe i z sensem. Takimi moim ulubionymi są: „Granice”, „Twarze”(których, co prawda nie nagrywał sam), „Nie pytaj o nią”.

Źródło:http://kayax.net/upload/image/matrialydonowejstrony/skubas/skubi320.png
Kolejna piosenka poznana przez kogoś z bloga. Dość uczuciowa i niestety prawdziwa. Czasami tak wyjdzie, że zmieniamy się po utracie kogoś i wygląda to tak, jakby ktoś nas trochę zabrał na zawsze. Przez to ranimy drugą osobę, bo nie potrafimy w pełni jej siebie dać. Raczej taka smutna.

Źródło:http://autoimg.clipfish.de/autoimg/PLC271000025/640x340/sami-sernik.jpg

Zespół, który znałam od dzieciństwa. Pierwsza piosenka usłyszana przeze mnie to: „Lato”, której tekst mnie trochę dziwił w wieku sześciu lat. Bo jak to tak można śpiewać: „Słońce świeci nad nami, rozgrzewa nasze nagie ciała promieniami”. Polecam Wam jednak piosenkę „Sernik” na odprężenie na moment, kiedy będziecie potrzebować takiej radości. Przynajmniej mnie wprawia w dobry nastrój. Nawet ustawienie jej na budzik nie sprawiło, że przestałam ją lubić. A to już jest coś. Również podoba mi się teledysk. Wygląda na to, że można zrobić coś wielkiego niewielkim kosztem. 

Źródło:https://i.ytimg.com/vi/Tu746CLxm_o/maxresdefault.jpg

Pewnie jakaś część osób zna tę piosenkę lub nawet zespół. Często leci w pubie, w którym zdarza mi się bywać. Nie za pierwszym razem do mnie trafiła. Kolega wielokrotnie mówił o niej, że puszczają jego jeden z ulubionych zespołów, a ja byłam trochę głucha na jego gadanie. W końcu, kiedy siostra zaczęła tego słuchać, stwierdziłam że znam tę piosenkę i wtedy do mnie trafiła. Trochę taka skoczna, ale zachowana w takim, jakby to powiedzieć stary sposób, charakterystyczna dla tego gatunku.




To teraz coś wolniejszego i na swój sposób smutniejszego. Swego czasu moja ulubiona piosenka, głównie za przekaz. Polecam do przesłuchania obowiązkowo z teledyskiem i wsłuchania się w tekst. Piosenka jest pewnego rodzaju wyznaniem wokalisty zespołu i jakoś zawsze mnie mocno wzrusza.




Trochę ukryte lokowanie produktu, bo osobiście chłopaków poznałam, ale warto posłuchać, bo fajne i pozytywne. Co prawda na co dzień nie słucham takiej muzyki, ale jak mi spamują na facebooku, to w końcu każdy by uległ. ;)

Cryaotic & Boyinaband - Limelight
http://orig03.deviantart.net/92d4/f/2014/116/5/a/cryaotic_by_donpatrick15-d7g0fqa.png

Osobiście uwielbiam głos Cry'ia, więc nie było zaskoczeniem, że piosenka również mi się spodobała. I jest o graniu w gry! Ale pod innym kątem. Jeśli gracie w gry - polecam posłuchać. Jeśli nie gracie - też polecam, ponieważ głos Cry'ia jest genialny. I nie tylko głos. Samo jego nastawienie, tak różne od pseudonimu (cry - płakać) warto podłapać. A nuż piosenka da temu początek.

Ariana Grande - One Last Time (Nightcore ver.) (2:48)
http://hitnaczekanie.pl/wp-content/uploads/2015/02/Ariana-Grande-onelasttime.jpg

Obstawiam, że piosenka znana. Sama słyszałam ją kilkadziesiąt, jak nie kilkaset, razy w radiu czy telewizji. Dlaczego ją proponuję? Ze względu na Nightcorową wersję. Nightcore polega na zmianie m.in tępa piosenki i wysokości tonów - dlatego najpierw posłuchać, a później decydować, czy Wam się podoba. Wersja jest bardzo zgrabna i warta posłuchania. (Polecam przejrzeć cały kanał na YT, z którego pochodzi piosenka)

Imagine Dragons - Warriors
http://popheart.pl/wp-content/uploads/2014/12/id.jpg

Piosenka przewodnia Światowych Zawodów w Leauge of Legends 2014. Pod adresem piosenki były kierowane negatywne komentarze (ze względu na powiązanie z grą) jednak utwór jest uniwersalny. Nie oznacza to jednak, że autorzy nie przemycili treści zrozumiałych tylko dla graczy (jak dźwięk oznaczający możliwość wyboru postaci). Tekst jest motywujący, a cały utwór natychmiast podnosi na duchu. Piosenka idealna do grania w gry i nie tylko.

The Dø - Dust it off / Song for lovers
http://www.luimagazine.fr/wp-content/uploads/2014/10/TheDo-c-Alice-Moitie-3.jpg

Jedne z najpiękniejszych, najbardziej ujmujących piosenek jakie znam. Utwory wydają się skromne i niepozorne, a ich głównym punktem jest głos piosenkarki - melodia jest delikatnym tłem. Wszystko jednak łączy się w tak zgranej całości, że nie można nie lubić tych piosenek.




Post tworzony przez Shanę, Cocalotte, Lullaby.

3 komentarze:

  1. Trochę nie moje klimaty, ale Imagine Dragons lubię :) Piosenka Ariany Grade 'One last time' też dobrze mi znana, bo mam ją na płycie imprezowe przeboje radia zet (polecam dla tych, którzy bardzo lubią wpadające w ucho, energetyczne piosenki często słyszane w radiu, a nie wiedzą kim jest ich wykonawca). Słucham głównie Ozzy'ego Osbourne'a, ale wiem, że nie każdy toleruje jego muzykę. W nim trzeba się po prostu zakochać od pierwszego dźwięku.
    Pozdrawiam
    Sophie
    PS Przy pierwszej piosence powinno chyba być 'odstresowuje' a nie 'odstresowywuje'.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję, pamiętam że się nad tym zastanawiałam i nie wiedziałam, jak to napisać. Za to, co do Ariany mam specyficzne nastawienie przez sytuację z nią związaną. Piosenkę kojarzę, ale raczej tu z kolei nie mój klimat piosenki ;d. Imagine Dragons również lubię. A Disturbed lubisz? :)

      Usuń
    2. Znam kilka ich piosenek, ale szczerze mówiąc nie jestem do tego zespołu w stu procentach przekonana. Niektóre wykonania są świetne, ale są też takie, które nie przypadły mi do gustu. A jeśli chodzi o Arianę, to nawet nie znam żadnej innej piosenki w jej wykonaniu. 'One last night' wpadła mi w ucho, a gdy sprawdziłam autora, prawie usiadłam ze zdziwienia,bo nigdy nie byłam fanką Biebera, Gomez, Grade, One Direction itp.
      Sophie

      Usuń

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x