niedziela, 31 stycznia 2010

Stres podczas odpowiedzi ustnej

Drogie Czytelniczki! Pilnie potrzebujemy autorki ds. urody! Jeżeli uważacie, że warto spróbować (bo warto ;p), zapraszamy na forum do "rekrutacji", gdzie wypełnicie formularz, a my zadecydujemy, czy jesteście przyjęte, czy nie ;D.

***

Dziewczyny. Mam taki problem. Gdy jest jakaś lekcja normalnie się nie odzywam. Kiedy facetka np. "zaprosi" mnie do mapy, albo odpyta patrząc na klasę wszystko zapominam. Na tym cierpią moje oceny. Nawet gdy znam odpowiedź, zgłaszam się, a jak chcę powiedzieć to co chciałam wszyscy się odwracają w moją stronę. Robię się czerwona. Od razu mówię, że zamykanie oczu nic nie pomoże, bo próbowałam wiele razy. Gdy chodzę na kółko matematyczne, tryskam aktywnością. Jest 5 min. 6 osób i jesteś śmiała, jak nigdy. Najgorsze jest to, że jak źle odpowiem wszyscy wpadają w śmiech. Po takiej lekcji idę pod klasę w której po przerwie mam lekcje, chłopaki wytykają mnie palcami, że nie znałam odpowiedzi. Próbuje się im jakoś odgryźć, ale nic. Potem widać wyraźnie, że wszystkie dziewczyny siadają w kącie i plotkują o mnie. Jak sobie z tym poradzić? Najlepsze jest to, że ja wszystko biorę do siebie. Wszystko. I to na poważnie. ... pomocy. 


~Sabrina



Droga Sabrino!

Pierwszą rzeczą, nad jaką powinnaś trochę popracować jest nabranie dystansu do samej siebie. Nie powinnaś wszystkiego aż tak bardzo brać do siebie, a jeśli nawet powiedziałaś błędną odpowiedź, nie przejmuj się tym, bo inni to widzą. Jeżeli Twoi koledzy i koleżanki z klasy będą się z Ciebie śmiali lub po prostu Ci dokuczali, nie smuć się, nie dawaj im satysfakcji, ale śmiej się sama z siebie i tego co powiedziałaś. Tu żadne odgryzanie się za bardzo nie pomoże. Po prostu wyjdź dumnie, z uśmiechem na twarzy i sama śmiej się z głupoty jaką palnęłaś ;).
Co do odpowiadania na ocenę przy klasie. Moim zdaniem najwięcej psuje u Ciebie stres. Nie pozwól, abyś przez niego dostała złą ocenę! Porozmawiaj z mamą albo tatą, poproś, aby wzięli Cię do lekarza, który poleci Ci tabletki, które z pewnością trochę ukoją Twoje nerwy. Np. Persen. Z pewnością trochę się uspokoisz i będzie Ci po prostu łatwiej zabłysnąć wiedzą przed klasą ;).
Możesz także poprosić nauczycielkę/nauczyciela, aby odpytywał Cię na przerwie lub np. dawał Ci kartkę, na której pisałabyś coś w rodzaju kartkówki, uniknęłabyś wtedy natarczywego patrzenia na Ciebie klasy i zdobyłabyś dobrą ocenę ;). Jednak pamiętaj, że nie każdy nauczyciel zgodzi się na taki układ.
Dobrym sposobem byłaby też rozmowa na ten temat z wychowawcą albo pedagogiem szkolnym, może oni spróbują Ci jakoś pomóc? Jeśli nie chcesz zwracać się do nich z tym problemem, porozmawiaj z rodzicami, którzy także na pewno nie zostawią Cię z tym samą.
Po prostu bądź sobą i nie przejmuj się opinią innych ;). Masz dużą wartość, którą powinnaś znać i tego się trzymaj.

Pozdrawiam,
Crazy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x