piątek, 5 marca 2010

Właściwości ogórka

:) Słyszałam, że ogórki położone na oczach mają dobre właściwości, możecie coś o tym napisać? Bo nie bardzo się orientuję :(

~ Lily

 

Kochana Lily!
Oczywiście, że mają, podobnie jak wiele innych naturalnych składników, chodź wiele 'nowoczesnych' dziewczyn kompletnie je lekceważy i woli używać chemicznych zamienników. Prawda jest taka, że rozmaite warzywa, owoce, zioła etc. kryją w sobie ogromną moc ;), z której korzystanie opłaca się nam najbardziej. Nasze babcie (nie mówiąc już o prababciach), a może także mamy, często to wykorzystywały, a ja uważam, że warto pójść w ich ślady. Stoję murem za wszelkimi domowymi sposobami.


W skrócie, co zawiera ogórek?

"Ogórki zawierają sole mineralne, kwasy organiczne, cukry i witaminy (C, A, B, E). Ich dobroczynne działanie wiąże się również z wysoką zawartością siarki, cząsteczek śluzowych i enzymów. Charakteryzują się wysoką zawartością potasu, fosforu, wapnia, sodu i magnezu."
(strona Naturalne Kosmetyki, polecam serdecznie)

Podsumowując, to prawdziwe bogactwo dobroczynnych składników, które korzystnie zadziałają na naszą skórę. W jaki sposób?

Jak możemy go  wykorzystać?
Ma on działanie wybielające, rozświetlające i odświeżające, łagodzi podrażnienia i ściąga skórę, dlatego kładziemy go pod oczy, aby pozbyć się brzydko wyglądających cieni (np. po nieprzespanej nocy, którą spędziłyśmy na żmudnym wkuwaniu albo poza domem). Często wchodzi w skład np. toników do twarzy, gdyż tonizuje, jednocześnie nawilżając, dlatego polecany jest do skóry tłustej (skłonnej do różnorakich wyprysków).
Osoby z przebarwieniami powinny stosować maseczkę z ogórka, bo jak wspomniałam, rozjaśni je i wybieli.
To też dobra propozycja dla dziewczyn, które nie doceniają niewątpliwego uroku swoich piegów (ja zawsze o takich marzyłam, ale nie ważne ile czasu i jak intensywnie wpatrywałam się w lustro, nie znalazłam ani jednego i w końcu musiałam pogodzić się z myślą, że cerę mam jednolitą. Poza tym w dobie np. Lily Cole piegi stały się słusznie modne!).

Ogórek jest nierzadko wykorzystywany jako dodatek do maseczek, ale równie często jako produkt zarówno 'fabrycznych', jak domowych kosmetyków :P.


Mam nadzieję, że informacje, które wymieniłam, przekonają wszystkie Czytelniczki, które jeszcze nie zapoznały się z właściwościami tego cudeńka, że warto po nie sięgnąć, kiedy chcemy rozjaśnić i odświeżyć zmęczoną skórę.

Pozdrawiam wszystkie dziewczyny, szukające porady!

Megu;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x