wtorek, 7 września 2010

Przez miłość rodziców nie mogę spać


Drodzy! Mam nie zbyt przyjemny problem, niestety. Nie wiem od czego zacząć. A więc wielokrotnie słyszałam jak moi rodzice kochają się, mam kłopoty ze snem. Myślę, że nawet nie domyślają się, że mogę cokolwiek podejrzewać, ale jak dla mnie jest to strasznie krępujące i nie wiem jak mam zachować się w zaistniałej sytuacji. Porozmawiać z mamą? Czy może jakoś inaczej pokazać im "Ja nie śpię! Ja wszystko słyszę!", proszę o pomoc. ;) 

~Zawstydzona






Droga Zawstydzona!
Wyobrażam sobie jak bardzo krępujące to jest dla Ciebie. Z jednej strony dobrze, że miłość Twoich rodziców jest dalej tak namiętna jak wcześniej i kwitnie, z drugiej zaś musisz czuć się strasznie podsłuchując tego.  
Myślę, że rozmowa na ten temat będzie bardzo krępująca, dlatego
zacznij od dawania im do zrozumienia, że jeszcze nie śpisz i wszystko
słyszysz przez ściany. 
Miej dłużej zaświecone światło w pokoju. Nie musisz siedzieć i się męczyć do późna, ale spróbuj zasnąć przy świetle, a w nocy je poprostu wyłączyć. To także może być znak, że jeszcze coś czytasz, uczysz się lub siedzisz na komputerze, a to oznacza iż nie śpisz.
Możesz też zaznaczyć rodzicom, że od tej pory masz więcej nauki i
będziesz też siedzieć czasami po nocach. 
Dawaj im czasami do zrozumienia, że ich słyszysz. Powiedz ''W ogóle się nie wyspałam dzisiaj. Ciągle coś słyszałam i wybudzało mnie ze snu...'' lub ''Słyszeliście w nocy ten hałas? Ja spać nie mogłam i
jestem kolejny raz nie wyspana''. Jeśli masz za ścianą sąsiadów możesz również zrzucić winę na nich mówiąc ''Co Ci sąsiedzi po nocach robią? Całą noc siedziałam bo ich głosy wybudzały mnie ze snu''. Dawaj do zrozumienia, że wszystko słyszysz, jednocześnie nie zrzucając całej winy na rodziców, a dając im do zrozumienia, że w
pewnej części to może być ich wina, ale nie musi. Myślę, iż rodzice zrozumieją tę nutkę ironii i poirytowania z Twoich zdaniach.
Jeśli potrafisz zasypiać przy muzyce, a wiem, że niektóre osoby poprostu nie potrafią, załóż na uszy iPoda, mp4 lub cokolwiek masz, tak aby kojąca muzyka cichutko leciała w uszach, a jednocześnie zagłuszała
odgłosy rodziców.
Jeśli chcesz możesz także postawić sprawę jak kawę na ławę.
Pójść do mamy i po prostu powiedzieć jej, że nie możesz spać przez nich. Nie musisz dosłownie ujmować tych słów. Możesz dać do zrozumienia, aby uprawiali miłość ciszej. To nie Ty powinnaś się wstydzić, a Twoi rodzice. W końcu to oni nie umieją się z tym kryć przed dzieckiem, co jest dla niego naprawdę nieprzyjemne. Chyba nikt nie chciałby słuchać własnych rodziców bo to po prostu niesmaczne.
Zrób na początku to co napisałam, bo wierzę, że rozmowa będzie naprawdę krępująca. Chyba, że nie macie ze sobą z mamą żadnych sekretów, wtedy możesz przejść od razu do rozmowy.

Pozdrawiam.
Rudzielec

1 komentarz:

  1. u mnie było dawanie do zrozumienia, aluzje, nocne wyjścia do łazienki w ''tym'' czasie, nawet skakałam po ich łózku jak mama była w moim pokoju zeby pokazac że ''to'' słychać i nic... rozmowa to bylaby najgorsza rzecz w zyciu-boje sie ze moze popsuc i tak średniej jakości kontakty... co robic? ;/
    nika, 16l

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x