środa, 8 września 2010

Zazdrość o przyjaciółkę.


Moim problemem jest zazdrość o przyjaciółkę. Mieszkamy daleko od siebie i widujemy się tylko w ciągu wakacji a czasami jeszcze kilka dni w ciągu roku. Wcześniej było tak że oprócz tego co ja jeździłam do niej nie nie utrzymywałyśmy kontaktu ale postanowiłyśmy to naprawić bo nie możemy bez siebie wytrzymać. Ale problem tkwi w tym że jestem zazdrosna o jej inne koleżanki. Ona mówi że one nic dla niej nie znaczą itp. ale gdy wyjechałam a ona teraz ma internet ciągle pisze z nimi. Rozmawia ze mną przez kamerkę a z nimi pisze na gg. Gdy zapytam się o czym rozmawiają ona wykręca się od odpowiedzi. Wiem że jak mnie nie ma z nią to ona obraca się w złym towarzystwie i to mnie boli. Nie chce by stoczyła się na alkohol i papierosy. Poza tym jestem zazdrosna o jej 'koleżanki' że mogą zobaczyć ją w każdy dzień w roku a ja nie. Jak mam zwalczyć tą zazdrość i jakoś zapobiec ewentualnym zgrzytom między nami ? ona jest dla mnie najważniejsza. Znamy się od zawsze mimo dzielących nas xxx km - kocham ją. W moim mieście nie mam przyjaciół jedynie znajomych w szkole ;/ Strasznie mnie to już denerwuję bo żeby należeć do jakiejś paczki trzeba pić, jarać i się lansować a ja tego nie znoszę. Poradźcie proszę ! 
~różowaa


  


Droga Różowaa!
  Wcale nie trzeba pić ani palić, żeby dostać się do jakiegoś grona znajomych. Jeśli takie są ich wymagania, to znaczy, że nie są wartościowymi ludźmi. Rozejrzyj się! Na pewno wokół Ciebie jest wiele znajomych, którzy nie palą i nie piją. W życiu natkniesz się na wielu ludzi i pewnie wiele jeszcze się zmieni;). I już piszę to po raz któryś: nie szukaj znajomych na siłę.:) Bądź miła dla innych, a na pewno sami przyjdą. Porozmawiaj z koleżankami z klasy. Może warto je bliżej poznać? Jeżeli bardzo chcesz należeć do jakiejś paczki, nie oznacza to, że musisz palić. Ludzie powinni lubić Cię za to, kim jesteś, a nie za to, co robisz. Poszukaj członka takiej paczki, który najczęściej przebywa sam. Podejdź wtedy, zagadaj, a może wprowadzi Cię do grupy. Jestem jednak zdania, abyś robiła to, na co masz ochotę. Nic na siłę.:) Daj sobie czas. Na pewno uda Ci się znaleźć osobę, którą polubisz taką, jaka jest.;)
 
  Teraz przejdźmy do Twojego problemu. Przyznam, że musiałam sięgnąć po pomoc do Siedmiokropki, autorki ds. psychologii. Zazdrość to normalnie uczucie, ale w przyjaźni jest bardzo niebezpieczna. Może doprowadzić do całkowitego zerwania kontaktów. Twoją przyjaciółkę może irytować Twoje zachowanie. W końcu może się postawić i zrezygnować. Nie możesz jej kontrolować. To jej życie i jeśli ma ochotę zapalić, czy sięgnąć po alkohol, musisz to zaakceptować. Oczywiście możesz uświadomić ją o konsekwencjach, ale dopiero gdy przejawi taką inicjatywę.;) Na razie się nie przejmuj. Pomyśl sobie, że też masz koleżanki. Co by było gdyby Twoja przyjaciółka kazała Ci przestać się z nimi spotykać? Jak byś się czuła? Więc zapanuj nad swoją zazdrością i zaufaj swojej przyjaciółce! Wyraźnie widać, że zależy jej na przyjaźni z Tobą. Gdyby tak nie było, uwierz mi, na pewno nie pisałaby z Tobą, zerwałaby kontakt. Doceń Waszą przyjaźń. Zobacz ile czasu sobie poświęcacie, ile razem przeszłyście. Najlepszym dowodem na to jest odnowienie Waszej przyjaźni;). Doceniaj swoją przyjaciółkę, mów jak bardzo ją lubisz. Zapewniaj, że chcesz i lubisz spędzać z nią czas. Rozmawiajcie na gadu-gadu, czy na skype.  Ciesz się z każdej chwili rozmowy. Myśl optymistycznie i nie zwracaj uwagi na jej koleżanki. W końcu Ty też masz swoje. Żyjecie w różnych miastach i macie prawo do poznawania innych ludzi. Żadna z Was nie może zabronić tego drugiej. Dlatego ciesz się i doceniaj, że macie możliwość kontaktu. Wierzę, że uda Ci się zapanować nad zazdrością i wszystko się ułoży.;)
 Z wielką pomocą Siedmiokropki,
Margaret

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x