piątek, 15 października 2010

Bóle kręgosłupa.


Hey:)Mam problem. Ostatnio codziennie bolą mnie plecy. Tzn. nie jest to jakiś straszny ból. Boli mnie tylko w krzyżu. Czuje sie jakbym była zmęczona, tak jakby ten krzyż bolał mnie od częstego schylania czy coś. Ale to dziwne, bo wcale nic takiego nie robie, żebym mogła sobie nadwyrężyć czy coś. Przez to czuję się ciągle zmęczona. Jak staruszka ;P Mam tak już dużo ponad tydzień. Czy takie codzienne bóle mogą świadczyć o jakimś konkretnym schorzeniu? A i mam 15lat. 

~Anula.

   
Anula!
Jeśli chodzi o ból kręgosłupa, o którym jest mowa, znaczyć on może wiele: od chorób układu nerwowego począwszy, poprzez naczyniowy, a na kostnym kończąc… Jednak nie wpadajmy w panikę :) !!!
Co to może być? Na przykład daje ci się we znaki skrzywienie kręgosłupa, o którym nie wiedziałaś.Osobiście, nie wierzę w ‘bilanse zdrowia dziecka’, które powinny wykrywać tego typu rzeczy, a już mówię dlaczego: u mnie dopiero w wieku 14 lat odkryto wadę kręgosłupa i to nie na owym bilansie, tylko u mojego alergologa… ^^ No cóż…Kompetencja lekarzy w ‘rejonie’ i szkolnych pielęgniarek, wrr… Dlatego też polecam wybrać się do lekarza pierwszego kontaktu po wzięcie skierowania do ortopedy,który nawet jeśli nic nie wykryje, upewni cię, że wszystko jest w porządku.
Inną możliwością jest złe ułożenie głowy i ciała podczas snu. Najlepszym rozwiązaniem jest specjalna poduszka, która dopasowuje się do kształtu naszej głowy i szyi. Jeśli nie możemy sobie pozwolić na taki wydatek, wówczas przerzućmy się na poduszkę ‘wałek’,która jest znacznie lepsza niż zwykły jasiek.
Kolejne wyjście-nieprawidłowa pozycja ciała podczas siedzenia, np.: przy komputerze.Wystarczy, że na jakiś czas obciążysz niewłaściwe partie mięśni, a będą one dokuczać przez dłuższy czas… Dobre krzesło, bądź mata masująca i odpowiednia odległość od monitora zapewnią nam uniknięcie bólu.
    
Być może należałoby wzmocnić mięśnie pleców, aby odciążyć kręgosłup. Aby tego dokonać, polecam ćwiczenia umieszczone na tejstronie. Ponadto codzienna seria prawidłowo wykonywanych ‘brzuszków’ również nie zaszkodzi.
Co jeszcze? Spróbuj maści rozgrzewających- może przewiało cię, albo nadwyrężyłaś w jakiś sposób mięśnie i o tym nie wiesz :P.Fastum, Ketoprom, Traumon, bądź Voltarex powinny pomóc. 
Podsumowując: zwróć uwagę na pozycję ciała podczas siedzenia i leżenia, wykonuj ćwiczenia wzmacniające mięśnie pleców i brzucha oraz zawitaj do ortopedy, który zdiagnozuje twój przypadek.
Pozdrawiam,
BallerinaGirl.
BallerinaGirl (17:36)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x