środa, 27 października 2010

Jak odnaleźć się w nowej klasie?

Piszę do Was, bo mam pewien problem i nie wiem już jak sobie z nim poradzić... Od jakiegoś czasu mam doła. Mam nadzieję, że to nie jest początek jakiejś depresji...Wiem, że przyczyną tego jest nowa szkoła. Idąc do liceum nikogo nie znałam. Trochę się bałam, ale szybko zapoznałam się z kilkoma dziewczynami. Myślałam, że nie będzie tak źle, jednak jest mi... ciężko. Nie mogę się odnaleźć w nowej klasie... Często siedzę sama w ławce, bo jest nas nieparzyście... W gimnazjum byłam lubiana i nigdy nie miałam takich problemów. Nie czuję się tu tak dobrze, jak tam. Strasznie tęsknie za starą klasą. Chciałam się przepisać do innej szkoły, ale w klasie do której chciałam pójść nie ma miejsc. Czekam, aż się zwolni miejsce, ale nie wiem czy to ma sens. Bardzo rzadko rozmawiam z koleżankami z gimnazjum. Nawet nie ma czasu żeby się spotkać. A moja przyjaciółka ma nowych znajomych... A ja... jestem sama. Jeszcze nigdy nie czułam się tak samotnie. Nie mam się komu wygadać. Moja wychowawczyni dziś zapytała się mnie czy wszystko jest w porządku, czy coś mi się nie podoba w tej szkole, bo zauważyła np. że bardzo rzadko się uśmiecham... Nie myślałam, że to aż tak widać. Oczywiście powiedziałam, że wszystko jest ok. Jak zawsze... Ale tak na prawdę nie lubię tej szkoły i tej klasy. Bardzo chciałabym się przepisać do klasy, w której jest moja koleżanka, ale nie ma miejsc... Codziennie modlę się, żeby się ktoś z niej wypisał. Często płaczę. Nie radzę sobie...

~ Samotna





Kochana Samotna!

Jeszcze całkiem niedawno temu sama byłam w podobnej, a nawet takiej samej sytuacji. Poszłam do szkoły, która nie jest moją rejonową. Nikt z mojej powszedniej klasy nie poszedł ze mną. Nie wiedziałam jak poradzę sobie z samotnością, czy znajdę sobie jakiegoś przyjaciela. Myślałam dokładnie tak jak ty, że cała moja klasa składa się z osób, które kompletnie do mnie nie pasują. Jednak minęło trochę czasu i wyprowadziłam się ze swojego błędu. Obecnie mam dwójkę przyjaciół, oraz kilku kolegów i koleżanek. Odkryłam, że jeśli dwóm osobom dane jest zostać przyjaciółmi, to na pewno tak będzie prędzej, czy później. Ale nie stanie się to samoistnie. 

Po pierwsze, pomyśl o wszystkich osobach ze swojej nowej klasy. Wypisz ich na kartce i opisz swoimi słowami. Pomyśl z kim byłoby warto się zaprzyjaźnić, kto sprawia pozytywne wrażenie, na kogo od razu zwróciłaś uwagę. Daj im się poznać. Poproś kiedyś o zeszyt od matematyki, bo chciałaś uzupełnić notatkę lub zapytaj tę osobę jak poszedł jej sprawdzian z historii. Każda wymówka jest dobra, byle zacząć rozmowę. Bierz również aktywny udział w życiu klasy. Pokaż ludziom jaka jesteś, by sami mieli ochotę Cię poznać i podeszli do Ciebie. Bądź miła i pomocna, ale nie dawaj się wykorzystywać. Przecież warto się z Tobą przyjaźnić, ale za to jaka jesteś. Bądź sobą i nie udawaj kogoś kim nie jesteś. Prawdziwe "ja" jest zawsze najważniejsze. :)

Po drugie przypomnij o sobie przyjaciołom z gimnazjum. Każdą wolną chwilę poświęcaj, by napisać krótkiego smsa, czy zadzwonić. Miłe gesty się liczą, a prawdziwi przyjaciele pozostają na całe życie. Nie zapominaj o tym! Jeśli nie będziesz miała przyjaciół w szkole, możesz ich mieć poza nią. Może i nie będziecie widywali się codziennie, ale prawdziwa przyjaźń pokonuje odległości i czas.

Pamiętaj również, że nie każdy będzie Cię akceptował. Nie da się zdobyć przyjaźni wszystkich ludzi ze względu na różne charaktery. Ty przecież też lubisz nie wszystkich ludzi. Działają Ci na nerwy ich nawyki, styl bycia, czy wady. Jednak pamiętaj, że zawsze będzie ktoś, kto będzie Cię akceptować taką, jaka jesteś. No i przede wszystkim uśmiechaj się częściej. To klucz do relacji międzyludzkich. W końcu co sobie myślisz, kiedy przechodzi obok Ciebie smutny człowiek? Wolisz takiego, czy osobę, która ma uśmiech na twarzy? Zastanów się nad tym.

Głowa do góry! Jestem pewna, że już niedługo będziesz miała komu się zwierzać i kogo wspierać. A najważniejsze: "Uśmiechaj się ciągle, bo nie wiesz, kto może zakochać się w Twoim uśmiechu"! ;)



Pozdrawiam cieplutko,
Siedmiokropka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x