środa, 13 października 2010

Usuwanie skórek

Hej. Nie wiem gdzie zamieścić ten mój problemik więc zapytam was. Miałam specjalne cążki do wycinania skórek, ale słyszałam że nie powinno się tego robić. Mam bardzo ładne paznokcie. Słyszałam że odsuwa się je patyczkami. Ale jak? Pomocy

~ Pazurnica


Droga Pazurnico!
Usuwanie cążkami faktycznie nie jest dobrym pomysłem. Kiedy robi to osoba niewprawiona nie tylko może się skaleczyć, lecz także doprowadzić do ich szybszego odrastania i stwardnienia. Aby temu zapobiec, należy najpierw zastosować preparat zmiękczający zwany removerem, a później odsunąć je drewnianym patyczkiem.
Oczywiście, najlepiej udać się z tym do kosmetyczki, ale uważam, że umawianie się na wizytę przy każdym manicurze może być dla przeciętnej nastolatki raczej niewykonalne. Warto więc umieć robić to samodzielnie. Jak?
Przy okazji manicure'u możemy najpierw wymoczyć dłonie w domowej płukance (przepis w notce Manicure (kształt kwadratowy)). Ma ona działanie zmiękczające i odżywiające skórki, może więc zastąpić wspomniany już przeze mnie remover, ale najlepiej, jeśli zastosujesz go po tej kąpieli. Następnie delikatnie odsuń skórki za pomocą patyczka, który możesz kupisz w każdej drogerii. Nie przyciskaj go jednak do wału paznokciowego (czyli miejsca, skąd paznokieć wyrasta), bo najpewniej zrobisz w nim wgłębienie.
Na koniec możesz wetrzeć w paznokieć i wokół niego oliwkę.

Patyczki do usuwania skórek:


Dostępne w każdej drogerii.

Przykładowy remover:



Remover Cuti Care 15 ml. cena: ok. 8 zł

Pozdrawiam serdecznie!
Megu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x