poniedziałek, 11 października 2010

Ból serca.


Mam problem i liczę na litość kogoś kto potrafi mi pomóc. 
Otóż od jakiegoś czasu boli mnie serce. 
Boli raz na kilka dni, wieczorem. 
Czasami kłuje, czasami czuję jakby się skurczyło i nie chciało rozkurczyć (przez parę sekund). 
Wczoraj na dodatek miałam problem z oddychaniem, tzn. nie mogłam oddychać głęboko, tylko płytko. 
Byłam u pediatry. 
Miałam robione badania krwi i moczu, wszystko jest OK. 
Dowiedziałam się też, że skoro boli mnie nie po wysiłku tylko jak odpoczywam (leżę), to mogłaby być najwyżej choroba wieńcowa, ale w moim wieku to raczej niemożliwe (13 lat). 
Bardzo się bałam tego bólu i mama uważa, że ten ból to ze strachu czy coś. 
Ale teraz nawet jak staram się być spokojna i nie martwić się, to czasem boli. 
I myślę, że jakby to był powód, to raczej w roku szkolnym powinno mnie boleć, bo wtedy często się stresowałam. 
Może ktoś mi pomóc??? ~Obolała




Droga Obolała!

Z wielką chęcią postaram Ci się pomóc. Twoim zmartwieniem nie musi być wcale ból serca. Serce leży pośrodku klatki piersiowej, tuż za mostkiem. A ból z lewej strony związany jest z innymi narządami. Tu mieszczą się także chronione przez żebra płuca, opłucna, tchawica, przełyk. Stąd rozchodzą się mięśnie i nerwy, które swój początek mają w rdzeniu kręgowym. Na wysokości serca jest też piersiowy odcinek kręgosłupa. Każdy z tych narządów bólem daje znać, że jest przeciążony i potrzebuje pomocy.

Dlaczego boli mnie serce lub coś innego?

Przeziębienie
Często jest powodem nieprzyjemnego kłucia w klatce piersiowej. Ból nasila się zwykle podczas kaszlu i przy podwyższonej temperaturze. Gdy kaszel jest męczący i suchy, powoduje urazy drobniutkich włókien nerwowych. Przeciążeniu ulegają również chrząstki żebrowe i rozwija się stan zapalny. To właśnie on - a dokładniej uszkodzenia tkanek, do których dochodzi w efekcie reakcji chemicznych zachodzących podczas procesu zapalnego - jest powodem naszego cierpienia.
Co pomoże? By ból ustąpił, wystarczy przez kilka dni poleżeć w łóżku, dobrze się wygrzać, przyjmować leki przeciwgrypowe oraz pić syrop łagodzący kaszel. Można też wspomagać organizm herbatą z sokiem malinowym.


Ostry trening
Jeśli nagle przypomniałaś sobie o potrzebie uprawiania sportu, nie dziw się, że wszystko cię boli. Kłucie w klatce piersiowej po takim wysiłku jest skutkiem przeciążenia mięśni. To tzw. mięśniobóle.
Co pomoże? Bóle miną, gdy zwolnisz tempo ćwiczeń i po każdym treningu będziesz pamiętać o ciepłej kąpieli z dodatkiem aromatycznych olejków. Kwas mlekowy nagromadzony w mięśniach rozejdzie się po całym organizmie, a mięśnie odzyskają elastyczność. Jeśli raz w tygodniu dasz się namówić na masaż, twoje ciało szybko odzyska dobrą formę. Nerwobóle mięśniowe nie są groźne dla zdrowia, ale lepiej ich unikać, bo potrafią dotkliwie dać się we znaki.

Uszkodzone nerwy
Ból w okolicy serca może być spowodowany drobnymi uszkodzeniami nerwów znajdujących się w przestrzeniach między żebrami. Do nerwobóli międzyżebrowych zwykle dochodzi wskutek urazu, przeciążenia ćwiczeniami lub są następstwem rozwijającego się stanu zapalnego. By dokładnie określić przyczynę takiej dolegliwości, lekarz zleca prześwietlenie piersiowego odcinka kręgosłupa.
Co pomoże? Jeżeli prześwietlenie nic złego nie wykazuje, można sobie poradzić samemu. Ulgę przynosi przyjmowanie leków przeciwbólowych i przeciwzapalnych dostępnych bez recepty.



Kręgosłup
Wzdłuż kręgosłupa przebiega wiele ważnych nerwów. Gdy zaniedbamy jego kondycję, zapłacimy za to nie tylko bólem w okolicy serca, ale czasem także drętwieniem lewej ręki aż po mały i serdeczny palec dłoni. Dlaczego tak się dzieje? Przesunięte wskutek uszkodzeń lub zwyrodnień kręgi uciskają nerwy i odczuwamy ból. Zmiany dotyczą zwykle szyjnego i piersiowego odcinka.
Co pomoże? By pozbyć się dolegliwości, trzeba się gimnastykować. Najlepiej, gdy odpowiedni zestaw ćwiczeń przygotuje nam rehabilitant. Wskazane jest też pływanie, zwłaszcza na plecach.


Stres
Życie na wysokich obrotach, do którego często zmuszają nas obowiązki zawodowe i domowe, sprawia, że jesteśmy zestresowani i przemęczeni. Płacimy za to także niemiłym kłuciem w klatce piersiowej. Główną przyczyną kłujących kurczy jest wtedy niedobór magnezu.
Co pomoże? Konieczne jest regularne zażywanie magnezu, najlepiej z witaminą B, bo w takim zestawieniu jest łatwiej przyswajany. Gdy w momentach wielkiej mobilizacji zaczyna brakować tchu weź kilka głębokich oddechów. Zamknij oczy, rozłóż szeroko ramiona i oddychaj pełną piersią. Po kilku minutach nieprzyjemne objawy miną.


  
Mam nadzieję, ze pomogłam.
Pozdrawiam,
Tiffcia
Tiffcia (17:30)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x