sobota, 7 marca 2015

Dobieramy oprawki: twarz kwadratowa

Hej :).
Od kilku lat noszę okulary i muszę przyznać, że od jakiegoś czasu zaczęły mi przeszkadzać. Patrzę sobie w lustro i łeee.... co to za coś...? Planuję zmienić oprawki, dlatego chciałabym się Was poradzić - jakie? Mam małą, wąską twarz, więc zazwyczaj proponują mi okulary dziecięce -.- (osiemnastolatce...). Z tego co udało mi się ustalić mam kwadratową twarz. Moim największym kompleksem jest nos... dużo nos :(. Okulary muszę nosić cały czas. Myślałam o jakiś kolorowych oprawkach, bardzo lubię dziewczęce ubrania i chciałabym, aby pasowały do mojego stylu. Również podobają mi się "stare" oprawki. Takie troszkę babcine, jednak bez tych ciężkich szkieł. Nie mam jednak pojęcia jakie oprawki byłyby najlepsze, aby pasowały i, co dla mnie najważniejsze, ukrywały ten mój zakompleksiony nosek. Mam ogromną nadzieję, że znajdziecie czas aby mi pomóc c: .
Anabella

Droga Anabello,
 Mała twarz to w kulturze azjatyckiej bardzo pożądana cecha! Mówi się, że osoby z taką twarzą wyglądają na młodsze oraz wydają się wyższe i szczuplejsze niż w rzeczywistości są.;) Jednak wielkość twarzy nie ma większego znaczenia przy dobrze oprawek, bardziej liczy się właśnie jej kształt. Proponowanie osobie z kwadratową buzią małych oprawek... poważnie? W przypadku kwadratowej twarzy polecam oprawki, które wysmuklą i zaokrąglą Twoje rysy. zapewnią to okulary okrągłe, owalne, pilotki bądź kocie oczy. Tego roku jest moda na oprawki oversized - trochę przyduże. Ponad gabarytowe okulary pozwolą Ci połączyć wygląd niefrasobliwego dzieciaka z molem książkowym i dodadzą słodkości Twojej twarzy,
 Powinnaś unikać: małych, ciężkich i kanciastych oprawek - zaostrzą rysy Twojej twarzy. Babcine okulary mogłabyś nosić, ale pod warunkiem, że oprawka nie byłaby zbyt gruba.
 Piszesz, że lubisz dziewczęce ubrania, w takim razie kocie oprawki są dla Ciebie strzałem w dziesiątkę.
Moje propozycje:
(podobne fasony znajdziesz >tutaj<)
 Jeśli dobierzesz prawidłowo oprawki, nikt nie zwróci uwagi na Twój nos. Te, które Ci zaproponowałam, odwrócą uwagę od mankamentów, ponieważ będziesz wyglądała świetnie.
 Inną propozycją dla Ciebie są soczewki. Jeśli nigdy nie nosiłaś soczewek, a się na nie zdecydujesz, powinnaś koniecznie skonsultować się ze specjalistą. Okulista ustali krzywiznę i średnicę soczewek, i pomoże wybrać takie, które są dla Ciebie najodpowiedniejsze. Dostępne są nawet soczewki korekcyjne, które zmieniłyby wygląd Twojej tęczówki (kolor, wielkość). Wiele dziewczyn decyduje się na takie rozwiązanie, ponieważ nie zakrywają oczu okularami, a jeszcze bardziej eksponują to, co w twarzy najpiękniejsze. 
 Mam nadzieję, że notka okaże się pomocna i znajdziesz odpowiednie oprawki dla siebie.

Źródła:
~ tumblr
 ~ stylowi.pl
~ brylove.pl
~ prada.com/en/eyewear/woman/collection.html

6 komentarzy:

  1. Od kiedy to w Azji modne są kwadratowe twarze? :D Wąskie - tak! Ale w kształcie litery V, a nie kwadratowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HAHA a czy ja napisałam, że kwadratowe? przeczytaj jeszcze raz notkę i przemyśl swój komentarz^^

      Usuń
  2. Dziękuję za odpowiedź. Pierwsze z prawej mi się tylko podobają, ale już wiem za czym mam patrzeć. Nie przepadam za "kocim okiem" - wydaje mi się za bardzo kobiece do tej mojej "dziewczynkowatości". Na oversizowe raczej też się nie zdecyduję - kiedyś mierzyłam i ze względu na małą twarz, leżały mi na policzkach.
    O soczewczach myślałam, jednak ze względu na mało typową wadę wzroku kosztowałyby one niemałą fortunę.

    Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź, rady i pozdrawiam!

    Anabell

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli podobają Ci się pierwsze z prawej popróbuj z tego typu fasonami, w końcu coś znajdziesz! Możesz przy zakupie doradzić się kogoś z rodziny lub przyjaciół - czasem patrzymy na siebie zbyt krytycznie, osoba z zewnątrz jest bardziej obiektywna. Na przykład: pomagałam mojemu chłopakowi dobrać oprawki, nie zdecydowałby się na nie, jeśli mnie by z nim nie było, a wygląda teraz świetnie :D Przykład nr2: kuzynka też poprosiła mnie o pomoc przy doborze oprawek - wybrała takie, na które (będąc sama) nigdy by nie spojrzała i też wygląda bardzo dobrze, i jej się podobają. Coś w tym chyba jest. Powodzenia w poszukiwaniach, również pozdrawiam;)

      Usuń
  3. Ja polecam soczewki - na początku jest trudno, ale po 2 tygodniach nie mogłam się z nimi rozstać. Widzisz świat tak, jak widzą go ludzie bez wad wzroku, a w okularach, kiedy patrzysz pod kątem za siebie masz martwe pole widzenia, bo tam szkieł nie ma. Niby drobnostka, a jednak :) Trzeba tylko iść do specjalisty, taka wizyta starczy być może raz na całe życie (chyba, że komuś wzrok się pogarsza) Dodatkowo są specjalne krople, które nawilżają soczewki więc korzystanie z komputera też nie stanowi problemu (kiedy używamy komputera, rzadziej mrugamy) Soczewki to był mój ratunek (biorąc pod uwagę moją okrągłą, drobną twarz) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy wpis, ładne okulary!

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonała prudence. z Panda Graphics. Credits: x | x